vrijdag 21 februari 2014

Mijn favoriete lunch

Ik eet bijna geen brood. Dit omdat ik een dieet volg dat tarwe elimineert (gluten met mate). In het begin had ik de neiging om allerlei heerlijke broodvervangende dingen te bakken (zoals ontbijtkoek, muffins, glutenvrij brood, etc.) Nu doe ik dat af en toe nog steeds, maar eet tegenwoordig veel meer groente als lunch. Ook omdat ik van mening ben dat je anders gewoon veels te weinig groente binnen krijgt (die 1 of 2 schepjes groente bij het avondeten is echt niet genoeg). Het volgende recept is op dit moment mijn favoriete lunch.

Ingrediënten:
* 1 ei (liefst biologisch)
* wat sla naar keuze
* alfalfa
* 4 of 5 kastanjechampignons
* klein beetje olijfolie
* rijstolie (om in te bakken)

Snijd de kastanjechampignons in plakjes en bak deze in een beetje rijstolie. Wanneer ze klaar zijn doe ik ze in een schaaltje en zet ze even apart. Dan bak ik in dezelfde pan het door elkaar geklutste ei aan beide kanten.
Leg het gebakken ei op je bord. Doe daarop de sla. Giet daar een beetje olijfolie over. Dan daar bovenop de gebakken champignons en als finishing touch de alfalfa bovenop.
En dan smullen maar!

Moet je je lunch meenemen dan is 1 gebakken ei wat klein om alles in te rollen. Je zou dan 2 eieren kunnen nemen of je maakt een wrap (pannenkoek) van ei, boekweitmeel, snufje zout, rijst- of amandelmelk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten